Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) | Distanssäkrad | Eldupphör

Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM)

X
[wpforms id="508" title="false" description="false"]
X
[wpforms id="509" title="false" description="false"]

Arbetsmiljöutbildning för chefer / arbetsledare

För en bra arbetssmiljö

Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) är något som är unikt för varje arbetsplats och handlar om att förebygga skador och/eller sjukdomar. Att systematiskt arbeta med arbetsmiljön leder till att det blir enklare att uppmärksamma risker och ingripa i god tid. Dessutom ökar både trivsel och engagemang på arbetsplatsen.

En god arbetsmiljö gynnar alla på arbetsplatsen. Arbetsgivaren är den som ansvarar över arbetsmiljön och att göra arbetsmiljöarbetet till en daglig aktivitet på arbetsplatsen. Systematisk arbetsmiljö i praktiken handlar om allt från att granska arbetsförhållanden till att bedöma risker.

Kontakta oss för offert och frågor för systematiskt arbetsmiljöarbete


Kontakta oss för offert på Systematiskt arbetsmiljöarbete

Vi på Eldupphör är alltid flexibla för att få fram den bästa möjliga lösningen för våra kunder. Tack vare att vi har egna instruktörer kan vi tillsammans med kund skapa kundspecifika utbildningar. Välkommen att kontakta oss för prisförslag och offert.
kontakta-oss-for-offert-bild-341x81-1.png

Utbildningsinformation

Utbildningsmål

Du som går utbildningen ska få kunskap och verktyg i hur systematiskt arbetsmiljöarbete kan implementeras på arbetsplatsen.
Du ska även få insikt i hur arbetsgivare och skyddsombud samverkar tillsammans med övriga medarbetare.
Till sist ska du kunna upprätta ett systematiskt arbetsmiljöarbete på din arbetsplats enligt kraven från Arbetsmiljöverket.

Utbildningsinnehåll

Under utbildningen går vi igenom:

  • Tolkning av kraven från Arbetsmiljöverket
  • Samverkan
  • Arbetsmiljöpolicy
  • Rutiner
  • Uppgiftsfördelning
  • Undersökning och utredning
  • Riskbedömning
  • Åtgärder och kontroll samt årlig uppföljning

Av- och ombokningsregler

Det kostar ingenting att av/omboka fram till fyra veckor innan utbildningsstarten. Vid senare av/ombokning debiteras 35 % av kursavgiften fram till två veckor före start. Vid av/ombokning senare än två veckor innan utbildningsstart debiteras 100 % av kursavgiften. Av/ombokningsreglerna gäller om inget annat gällande avtal finns.